FANDOM

Argentyna
Argentina.png
Informacje
Język oficjalny {{{Język}}}
Województwo: brak
Leży na Kontynencie: {{{Leży na Kontynencie}}}
Data założenia: {{{Data założenia}}}
ilość mieszkańców: {{{Ludność}}}
Wysokość: brak
Strefa czasowa: {{{Strefa czasowa}}}

Argentyna (Argentina, Republika Argentyńska – República Argentina) – Państo w Ameryce Południowej, nad południowym Atlantykiem. Graniczy z Chile  na zachodzie, Bolowią na północy,Brazylią  na północnym wschodzie. Argentyna rości pretensje do archipelagu  Flodwarków oraz częściAntarktydy. Nazwa pochodzi od Łacinskiego argentum ,który Indianie obdarowali hiszpańskich rozbitków.

Pochodzenie nazwyEdytuj

Pochodzenie nazwy Argentyna jest związane z legendą o del Plata  Sierra del Plata  (Srebrne Góry), rozpowszechnioną pomiędzy tak hiszpańskimi, jak portugalskimi konkwistadorami. Ci ostatni, z Brazylii – w poszukiwaniu srebra – prowadzili ekspansję w kierunku południowym i zachodnim, to właśnie oni, nazwali wielkie estuarium.

Argentina.svg.png

Flaga Argetyny

Warunki Naturalne Edytuj

Kraj można podzielić na dwa regiony: wschodni - nizinny (Nizina La Platy) oraz zachodni - górzysto-wyżynny, z Patagonią, Puną de Atacama oraz Andami (najwyższy szczyt Aconcagua 6960 m n.p.m.).

Gospodarka Edytuj

Argentynę zaliczano, do niedawna, do najbardziej rozwiniętych krajów Ameryki Południowej. Kryzys, który dotknął jej gospodarkę i finanse w ostatniej dekadzie spowodował szereg drastycznych konsekwencji: ogłoszenie niewypłacalności państwa, zawieszenie obsługi zobowiązań wobec inwestorów, negatywne tempo wzrostu gospodarczego, wysoki wskaźnik bezrobocia.

Turystyka Edytuj

Turystyka w Argentynie rozwija się coraz bardziej z roku na rok.

CiekawostkiEdytuj

  • W Ardentnie gra słynny piłkaż Lionel Messi.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki